DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

pondělí 18. července 2016

Home » » Recenze/review - VISIONARY666 – Into Abeyance (2015)

Recenze/review - VISIONARY666 – Into Abeyance (2015)


VISIONARY666 – Into Abeyance
CD 2015, Vic Records

Na zastávku přijela tramvaj, plná mrtvolných obličejů. Město se právě pokoušelo probudit z větrné noci a já zrovna chytil spoj bloudících duší. Usedl jsem na místo, pustil si do uší prvotinu VISIONARY666 a stal se obětí hudebního násilí. Jedné dámě naproti odpadl z bílého make-upu kus tváře. Usmívala se obnaženými zuby a dělala na mě smyslné posunky. Raději jsem zavřel oči a poddal se zcela muzice. Ta ve mně probouzela ty nejtemnější noční můry, omotávala si mě kolem kostnatého prstu a nutila mě poslepu tančit. Otevřel jsem oči a prohlédl, jakoby mi hlavou projela elektrická energie. Jeli jsme do pekla. Tenhle den do práce asi nepůjdu, problesklo mou myslí a nechal jsem se vyzvat ke smyslnému křepčení. Hrají nám k tomu jedni z nejpovolanějších. Holanďané VISIONARY666. Kapela, která se nebojí vkládat do death metalu velkou spoustu melodií.

Otáčím se dokola, rozjařen adrenalinem a zájmem o moje krční tepny. Některé zombie slečny jsou opravdu moc sexy, klidně bych si dal říct, přemýšlím, jenže pak mě jedna sekne drápem a zasyčí na mě rozeklaným jazykem. Uvedeme mě alespoň trošku do reality a já se můžu konečně soustředit na hudbu. Ta je esencí zážitků, spojených z takových jmen, jako jsou NILE, BEHEMOTH, ale třeba i to nejlepší z AMON AMARTH. Celek je pak obestřen takovým zvláštním smutkem. Nevím vlastně ani proč, ale pořád mi naskakovala na jazyk Brahmsovy sonáty pro klavír. Zvláštní, co říkáte? Přitom srovnávat death metal a geniálního klasika se zdá být více než nepatřičné. Myslím tím spíš určitou náladu, takový ten až „vtíravý“ pocit. Nebo rozpoložení, jak chcete. Fanoušci určitě moc dobře vědí, o čem mluví. Kolikrát člověk slyší muziku, která ho osloví, ani vlastně neví proč. U VISIONARY666 to mám nastavené hodně podobně.


Celá cesta tramvají se zdá být u konce. Ocitáme se v obrovském parku, kde po lavičkách polehávají bezdomovci. Jestli se nemýlím, tak oni jako jediní nás jsou schopni „reálně“ díky alkoholu vidět. Zbytku lidí přijdeme jako přelud, jako černá bublina, která praskne a vy nedokážete ostatním uvěřitelně vysvětlit, jaká byla krásná. Tady, kousek za městem, v opuštěném lomu, býval kdysi starý hřbitov. Dochází mi, že mě vlastně celá ta tramvaj dovezla k zombie domů. Ony ty dámy s krvavými rty a odhalenými špičáky jely po noční oslavě smrti do svých doupat. A vzaly mě s sebou. Všichni, položiví i nemrtví, oceňují VISIONARY666 jako dobrou hudbu. Ne dokonalou, ne převratnou, ani bezchybnou. Ale uvěřitelnou, zahranou s nadšením, citem pro záhrobní záležitosti a krutost opuštěných hrobů. Říká se, že nejhorší, co se vám může stát je, že umřete sami a opuštění. To se mi tentokrát rozhodně nestane. Zdá se, že díky hudbě mám v podzemí už tak perfektní reputaci, že se všichni těší, co dodám zase za kousek temné hudby.



První album VISIONARY666 je krásnou kombinací krutosti, temnoty a studených melodií. Holanďané sice hrají podle starých a ověřených receptů, ale myslím, že to nijak nevadí. Celkový dojem z nahrávky je pro mě velmi dobrý. Užívám si skvělé motivy, mohutně znějícího zpěváka i celkovou atmosféru jakéhosi smutku. Během poslechu mě pronásledují démoni a já utíkám nekonečnými chodbami podzemí. Do kostí se mi vkrádá severský chlad, padám a jsem roztrhán na kusy ostrými riffy. Pokud má být tohle první album kapely, tak už teď se moc těším na další. „Into Abeyance“ je pro mě deskou, na které se povedla vystihnout atmosféra samotného podsvětí. Tohle je death metal, který vyznívá velmi epicky. Přiznávám, jsem ztracen a poslech si neskutečně užívám. Budiž vám přáno také! Doporučuji! Smrtící album, které vás zahalí do temnoty! Velmi dobře!

Asphyx says:

The first album by VISIONARY666 is a nice combination of cruelty, darkness and cold melodies. These Dutchmen play by old and proved recipes and I think it does not matter. The whole feeling is very good. I enjoy great motives, the singer who sounds enormous and the whole atmosphere of sadness. When I listen to this album there are demons chasing me and I am running through infinity underground halls. There is a northern coldness which is getting into my bones, I am falling and I am being ripped into pieces by sharp riffs. If this is the first album by this band, I am looking forward to hear the next ones. “Into Abeyance” which creates the atmosphere of the Hades world itself. This is the death metal which sounds very epic. I have to admit that I am lost and I really enjoy the listening to this album. You are welcome to do it also! Recommend! Killer album which covers you with darkness! Very good!


Seznam skladeb:

01. Abeyance
02. I Shall Not Rest
03. Forced Religion
04. When Gods Cease to Excist
05. Kataklismic Disaster
06. Rihada
07. Rise to Destroy
08. It's Better to Suffer
09. God of All Weeds
10. This Life Ends Here


Čas: 44:57

 

Sestava/band:


Ivo, Sven, William, Robert

Share this games :

TWITTER