DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

pátek 22. července 2016

Home » » Recenze/review - WRATHRONE – Born Beneath (2016)

Recenze/review - WRATHRONE – Born Beneath (2016)



WRATHRONE – Born Beneath
CD 2016, Inverse Records

Znáte ten nepříjemný pocit, když omylem šlápnete do kaluže? Do bot vám začne téct voda a máte sto chutí říct nějaké hodně sprosté slovo. Tak nějak podobně jsem se cítil, když jsem si dal poprvé do sluchátek prvotinu finských WRATHRONE. Ti se zhlédli v kombinaci klasického švédského death metalu se smrtícím kovem melodickým. Za všech stran na nás tak útočí inspirace, vytažená odněkud ze starých alb HYPOCRISY, THE CROWN, ale i z melodičtějšího období ENTOMBED. Pánové se snaží velmi urputně, dokonce sbírají nejedno kladné hodnocení. My staří pardálové jsme ale s nadšením opatrnější. Je zde přeci jen spousta věcí, které mi poměrně vadí. Za prvé je to hlas, který je stále ve stejném tvaru, potom odlehčené refrény, které jsou si podobné jako jedno prohnilé vejce s druhým. Skladby jsou ukrutně dlouhé, motivy se pořád dokola opakují a výsledkem je „takové obyčejné melodicky death metalové album“.

Snaha o to, být co nejpestřejší zdá se moc nevyšla. Nápadů je sice spousta, některé jsou dokonce poměrně dobré, ale jinak si jich nejsem schopen z této novinky příliš zapamatovat. Možná to bude znít příliš ostře, ale přijde mi, jako by kapela vzala řekněme deset slavných CD z devadesátých let, vytáhla z nich některé pasáže, poskládala je v jeden celek a předložila nám to všechno na stříbrném podnose. Je to moc učesané, příliš příjemné a nikde nic vůbec neřeže. Pro spoustu dnešních fanoušků to bude asi zážitek na celý život, budou kapelu vynášet do samotného pekla, já zde ale příliš důvodů k nadšení neslyším. Po formální stránce je CD tak akorát. Dobrý, i když nevýrazný zvuk, poměrně propracovaný obal, klasické texty. Sem tam nějaký ten death´n´roll pro osvěžení. Chybí tomu ale to nejdůležitější. Pořádné rockové koule. Já chci stokrát vylouhovaný, odstavený čaj, s neumytého hrnku, který mi opaří hrdlo a ne jemnou směs toho nejvybranějšího sypkého čaje z dalekých zemí. Nejsme v čajovně, ale několik pater podzemí. Ne, WRATHRONE do pekla zatím nepatří.


Přitom hudba to není zlá, dokonce bych si troufal tvrdit, že v některých momentech dokáže být chytlavá, ale je to takové nemastné neslané. Spousta kudrlinek, desítky pokusů o rozsekání vašeho obličeje, ale výsledek nijaký. Tahle hudba vám neublíží, je příjemná a to je právě ten největší problém. Já nechci, aby mě death metal bral za ručičku a procházeli jsme se po krásné zelené louce, vyžaduji otevřené hroby, rozsekané kusy imaginárních těl a utrpení nevěřících. Tady se hraje spíš pro nagelované metalisty v nových, krásně vyžehlených tričkách, kteří postávají s ochucenou třetinkou piva pod pódiem a donekonečna vyprávějí příběh o tom, že když byli jednou fakt v ráži, tak šli do mosh-pitu. Kam se poděla rebelie, kam jiskra, kam feeling? Je to utahané, jak stará prostitutka. Bohužel.


„Born Beneath“ je albem, které mě moc nebolí. Přijde mi obyčejné, příliš příjemné a nevýrazné. Pokoušel jsem se jej dostat do hlavy skoro násilím, ale příliš mi toho tam z něj nezůstalo. Příště bych poprosil větší razanci, víc pekla, hniloby a špíny. Takhle si přijdu jako na srazu v death metalové kavárně. Ne, sem já nepatřím. Já chci syrové maso, ne pečlivě nakrájené kousky z vybraných pokrmů. Album to není sice úplně špatné, ale také není ničím, k čemu bych se chtěl v budoucnu někdy vracet. Skladby jsou příliš dlouhé, hlas slabý a nápadů zde příliš také není. Snad se WRATHRONE příště oklepou a pokusí se mi alespoň trošku rozsekat obličej. Melodická death metalová nahrávka, ze které jsem si toho příliš neodnesl. Snad příště.

Asphyx says:

“Born Beneath” is an album which doesn´t hurt me that much. I think it is ordinary, too nice and not special. I tried so hard to put it into my head, however nothing more is left from it in my head. I would suggest more pressure, more Hell, mouldiness and dirt. I feel like I am on the death metal coffee shop meeting. No, I don´t belong here. I want a raw flesh – not nicely prepared pieces of best meals. The album is not the worst but it is not something I would come back to. Songs are too long, voice is weak and there is not many ideas. I hope the next time would be better for WRATHRONE and they will smash my face just a little bit more. Melodic death metal record which didn´t work for me so well. Maybe next time. 

Seznam skladeb:

1. Born Beneath
2. Age Of Decadence
3. Eternal Salvation
4. Failing Flesh, Enduring Spirit
5. Blunt Blade Birth
6. Dead End
7. Sea Of Sickness
8. Carnal Lust

Čas: 33:23

 

Sestava/band:


L. Holm - guitars V. Mäkinen - guitars P. Wärri - bass M. Vehmas - vocals M. Ruoho - drums


Share this games :

TWITTER